Όταν η αγοραπωλησία συντελείται με πωλητή Κατάστημα/Επιχείρηση, τότε η πολιτική επιστροφής προϊόντων, που θα εφαρμόζεται, θα διαμορφώνεται από το εκάστοτε Κατάστημα, που συμβάλλεται με το OVOLON αναγράφοντας σε κάθε προϊόν που αναρτά τις προϋποθέσεις και την πολιτική επιστροφής προϊόντων.
Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, επισημαίνεται στους πωλητές ότι θα πρέπει στην πολιτική που εφαρμόζουν να τηρούν τα κατ΄ελάχιστο προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία και
Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, επισημαίνεται στους πωλητές ότι θα πρέπει στην πολιτική που εφαρμόζουν να τηρούν τα κατ΄ελάχιστο προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία και οποιαδήποτε απόκλιση από τους κανόνες της Ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας, θα πρέπει πάντοτε να είναι προς το συμφέρον του καταναλωτή.
Καταρχήν, θα πρέπει να παρέχεται στον καταναλωτή το δικαίωμα να υπαναχωρήσει, χωρίς να υποχρεούται να ανακοινώσει το λόγο για τον οποίο επιθυμεί την επιστροφή του προϊόντος, εντός προθεσμίας 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία που το παρέλαβε. Ο καταναλωτής επιστρέφει το προϊόν εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποία ανακοίνωσε στον προμηθευτή την απόφασή του να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση.
Ο πωλητής επιστρέφει κάθε πληρωμή που έλαβε από τον καταναλωτή, χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και οπωσδήποτε εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποία ενημερώθηκε για την απόφαση του καταναλωτή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση. Ο πωλητής δεν απαιτείται να επιστρέψει πρόσθετες δαπάνες παράδοσης, εάν ο καταναλωτής ρητώς είχε επιλέξει τρόπο παράδοσης άλλο από τον φθηνότερο τυποποιημένο τρόπο παράδοσης που προσφέρει ο πωλητής. Ο πωλητής προβαίνει στην επιστροφή χρημάτων χρησιμοποιώντας τα ίδια μέσα πληρωμής με εκείνα που ο καταναλωτής χρησιμοποίησε για την αρχική συναλλαγή.
Για την άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης, ο καταναλωτής θα πρέπει να συμπληρώσει και να αποστείλει «έντυπο επιστροφής» ή άλλη δήλωση υπαναχώρησης συμπεριλαμβάνοντας και την απόδειξη/τιμολόγιο. Το προϊόν θα πρέπει να επιστρέφεται στην άρτια κατάσταση στην οποία παρελήφθη χωρίς δηλαδή να έχει παραβιαστεί η συσκευασία του και χωρίς να έχουν αφαιρεθεί οι ειδικές σημάνσεις του.
Εξαιρέσεις: Το δικαίωμα υπαναχώρησης δεν ισχύει όσον αφορά στις ακόλουθες περιπτώσεις ενδεικτικά και όχι περιοριστικά:
α) την πώληση αγαθών που κατασκευάζονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του καταναλωτή ή σαφώς εξατομικευμένων,
β) την πώληση αγαθών τα οποία μπορούν να αλλοιωθούν ή λήγουν σύντομα,
γ) την πώληση σφραγισμένων αγαθών τα οποία δεν είναι κατάλληλα προς επιστροφή, για λόγους προστασίας της υγείας ή για λόγους υγιεινής και τα οποία έχουν αποσφραγιστεί μετά την παράδοση,
δ) την πώληση αγαθών τα οποία, μετά την παράδοση, λόγω της φύσης τους, είναι αναπόσπαστα αναμεμειγμένα με άλλα στοιχεία,
ε) την πώληση οινοπνευματωδών ποτών, η τιμή των οποίων έχει συμφωνηθεί κατά τη στιγμή της σύναψης της σύμβασης πώλησης, η παράδοση των οποίων μπορεί όμως να πραγματοποιηθεί μόνο μετά από 30 ημέρες και η πραγματική τιμή των οποίων εξαρτάται από διακυμάνσεις στην αγορά, τις οποίες δεν είναι δυνατόν να ελέγξει ο προμηθευτής,
στ) την προμήθεια σφραγισμένων ηχητικών εγγραφών ή σφραγισμένων εγγραφών βίντεο ή σφραγισμένου λογισμικού για υπολογιστές, που αποσφραγίστηκαν μετά την παράδοση κ.α.
Σε κάθε περίπτωση κάθε τέτοιο μη επιστρεφόμενο προϊόν θα φέρει εκ των προτέρων ανάρτηση με σχετική ένδειξη ότι τα προϊόντα αυτά δεν δύνανται να επιστραφούν.
Περαιτέρω, σημειώνεται ότι σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα σε ελάχιστη 2ετή εγγύηση χωρίς καμία επιβάρυνση. Έτσι, ο πωλητής ευθύνεται κατ’ αρχήν αντικειμενικά και υποχρεωτικά εκ του νόμου (νόμιμη εγγύηση) έναντι του καταναλωτή για χρονικό διάστημα δύο ετών για οποιοδήποτε ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας είχε το πράγμα κατά το χρόνο παραλαβής του προϊόντος από τον καταναλωτή και ο καταναλωτής έχει όλα τα δικαιώματα από τις υπάρχουσες διατάξεις και νόμους σχετικά με τη σύμβαση πώλησης και προστασίας του καταναλωτή. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει με όποια σειρά επιθυμεί είτε α) την επισκευή ή αντικατάσταση του προϊόντος, είτε β) τη μείωση του τιμήματος που κατέβαλε είτε τέλος, γ) να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση επιστρέφοντας το προϊόν και ζητώντας το τίμημα που είχε καταβάλει, εφόσον το ελάττωμα είναι ουσιώδες. Κατά κανόνα, ζητείται η επιστροφή των χρημάτων μόνον όταν δεν είναι δυνατή ή ενδεδειγμένη η επισκευή ή η αντικατάσταση των προϊόντων.
Ωστόσο, όταν πρόκειται για αγορά προϊόντων από ιδιώτη και όχι από Κατάστημα/έμπορο, η συναλλαγή δεν καλύπτεται από την νομοθεσία για τους καταναλωτές. Ως «καταναλωτική» θεωρείται μια συναλλαγή κατά την οποία ένας ιδιώτης αγοράζει προϊόντα από έμπορο, ο οποίος ενεργεί στο πλαίσιο των επιχειρηματικών, εμπορικών ή επαγγελματικών του δραστηριοτήτων, αντίθετα με τη συναλλαγή μεταξύ δύο ιδιωτών. Το καθεστώς των καταναλωτών είναι διαφορετικό από το καθεστώς δύο ιδιωτών που συναλλάσσονται μεταξύ τους. Όταν κάποιος αγοράζει ένα προϊόν από ιδιώτη, δεν έχει δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης, ούτε καλύπτεται από τις νόμιμες εγγυήσεις που παρέχονται για τις αγορές που γίνονται από επαγγελματίες πωλητές. Στην περίπτωση αυτή, ο αγοραστής βασίζεται μόνο στις πληροφορίες που είχε στη διάθεσή του κατά τη στιγμή της αγοράς.
Αν όμως το προϊόν που αγόρασε δεν ανταποκρίνεται στη διαφήμιση του, μπορεί να το επιστρέψει και να ζητήσει να του επιστραφούν τα χρήματα.
Ειδικότερα, Ο αγοραστής έχει στη διάθεση του 48 ώρες από τη στιγμή που παρέλαβε το προϊόν για να ενημερώσει το OVOLON σχετικά με την κατάσταση του προϊόντος, ώστε οι διαχειριστές της πλατφόρμας να προβούν άμεσα στην αποδέσμευση των χρημάτων του πωλητή. Η υπηρεσία αυτή λειτουργεί σε 24ωρη βάση(24/7). Εάν ο αγοραστής εντός αυτού του 48ώρου δεν έχει ενημερώσει το OVOLON για την κατάσταση του προϊόντος που έχει αγοράσει, οι διαχειριστές του OVOLON τεκμαίρουν πως το προϊόν συνάδει με την περιγραφή του και προχωρούν στην αποδέσμευση των χρημάτων και την μεταφορά τους στο λογαριασμό του πωλητή. Στην περίπτωση που εντός 48ωρου μετά την παραλαβή του προϊόντος ενημερωθούν οι διαχειριστές του OVOLON πως το προϊόν δεν βρίσκεται στην κατάσταση που είχε δημοσιευτεί στην αγγελία, τότε ο αγοραστής ενημερώνει το OVOLON για την επιστροφή του προϊόντος στον πωλητή.
Σε περίπτωση που προβληθούν αντιρρήσεις από πλευράς του ιδιώτη-πωλητή αναφορικά με την ύπαρξη ελαττωμάτων ή την μη ανταπόκριση του προϊόντος στην περιγραφείσα κατάσταση, ο αγοραστής θα φέρει και το βάρος απόδειξης τυχόν ελαττωμάτων που δεν αναφέρονταν στην περιγραφή ή μη ανταπόκρισης με την αρχική περιγραφή, όπως επικαλείται. Στην περίπτωση αυτή, το OVOLON μπορεί να ζητήσει από τον αγοραστή να το αποδείξει στέλνοντας φωτογραφίες ή οποιοδήποτε άλλο αποδεικτικό υλικό. Αν οι φωτογραφίες πιστοποιήσουν τη μη ανταπόκριση του προϊόντος στην διαφημιζόμενη κατάστασή του, το προϊόν επιστρέφεται στον πωλητή, και στη συνέχεια τα χρήματα μεταφέρονται πάλι στον λογαριασμό του αγοραστή και το OVOLON δεν έχει σε αυτήν την περίπτωση καμία κερδοφορία.
Τα έξοδα επιστροφής θα βαρύνουν τον πωλητή εκτός εάν έχει επιλέξει τρόπο μεταφοράς – Μεταφορά με Ovolon όπου είναι δωρεάν. Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση δείτε τους όρους χρήσης ή επικοινωνήστε με τον Ovolon.
Ovolon.gr – Elempo M.Ι.Κ.Ε. – Λ. Ποσειδώνος 69 – 17455 Άλιμος
ΑΦΜ: EL801344750 – ΔΟΥ Γλυφάδας – ΑΡ. ΓΕΜΗ: 15799401000
Τηλ.: +30 21 6808 1604 – [email protected]